2023. augusztus 3., csütörtök

Téli taliga

 

Meghökkentő kép, így, nyár derekán, de nekem kedves. Szeretem a hangulatát, a meglátott pillanatot, elképzelem a csöndes, téli utcát egy lámpafényes, késő délutánon…

Édesapám készítette a képet, még címet is adott neki: Téli taliga. Évszám, sajnos, nincs a hátoldalára írva, én úgy az ötvenes évek elejére vagy esetleg a hatvanas évek közepére tippelem. Az adatok azonban ott vannak: rekesz, záridő, - akkor még tudni kellett fényképezni! Oda van írva a gép típusa is: Reflekta, meg az ő neve, címe is rajta van. Talán be akarta küldeni valahová, de aztán, úgy látszik, mégse küldte el a nagyméretű, 24x19-esre kinagyított képet.

A fényképezőgépre emlékszem, egy barna bőrtokos, tükörreflexes gép volt, engem is azon tanítgatott a mesterségre. Nagyon tetszett, hogy fölülről kellett belenézni!

És azt is ki nem hagytam volna, amikor a besötétített fürdőszobában előhívtuk a képeket! Ahogy a harmadik tál folyadékban a papíron lassan kezdett előtűnni a kép…, hogy aztán majd csipesszel gondosan kiszedve, és a sarkánál a ruhaszárító kötélre csíptetve száradjon, amíg kézbe nem lehet majd venni.
Együtt voltunk nagyon abban az egész fotós játékban!

Édesapám most lenne 100 éves.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Téli taliga

  Meghökkentő kép, így, nyár derekán, de nekem kedves. Szeretem a hangulatát, a meglátott pillanatot, elképzelem a csöndes, téli utcát e...