2013. december 7., szombat

Adventi képek

El kéne csöndesedni, de a napok feszítettsége nem igazán segít hozzá. Vagy éppen igen, azzal, hogy semmihez nem jutok a munkán és a szabadonválasztott kötelezőn kívül?

De inkább jöjjenek a képek! Nem, most nem fényképek, csak olyan belsők.

A gyerekeim arca, ahogy az első adventi gyertya fénye megvilágítja őket, tiszta áhítatuk, meglepő komolyságuk.

A munkahely, ahol hirtelen fölébredt az igény, hogy legyen adventünk, koszorúnk, készületünk és majd közös ünnepünk. Amiből megsejthettem, hogy a pusztába kiáltottnak hitt szó egyszercsak visszhangra talál.

A gitárosok próbája hajnali háromnegyed hatkor, a Rorate előtt, mécsesek derengő fényében, dermedt ujjakkal, dermedt húrokon, és mégis összeáll, élővé válik, a dalokat el lehet vinni magammal egész napra, egész hétre.

Utazás a hegyek közt megbújó kis faluba, mindig újra rácsodálkozom a már ismerős tájra, szeretnék ott élni (de tudom, hogy csak így, a buszról nézve).

A püspök tanít... meghatározó, váratlan, személyes élmény. Készültünk, izgultunk, tartottunk tőle és megerősítő találkozás lett, őrizhető, valódi.

Mikulás :)
Bent is, sok szaloncukorral :)

Advent. Úrjövet.

A második gyertyához holnap már igazán elkészítem a saját koszorúmat is.

Aki pedig szívesen olvasgatna (nem engem, mert azt továbbra se tudom most sűrűbbre ígérni), itt egy versnaptár, lehet benne böngészni, akkor is, ha már van, akinek ismerős.

2 megjegyzés:

  1. Jó az az adventi versösszeállításod. Átküldtem feleségem gépére is.
    Üdv Mik

    VálaszTörlés
  2. Örülök, ha szívesen olvassátok., jó volt annak idején összeválogatni őket.

    VálaszTörlés

Téli taliga

  Meghökkentő kép, így, nyár derekán, de nekem kedves. Szeretem a hangulatát, a meglátott pillanatot, elképzelem a csöndes, téli utcát e...