2014. május 29., csütörtök

Múzeumok a Múzeumkertben

Két hete a Múzeumok Majálisán jártunk: színes, mozgalmas, látványos, jó hangulatú esemény volt, ami a rácsodálkozás kettős élményét adta. egyrészt az örömet, hogy ez a múzeum is ismerős, itt is jártam, azt is láttam; másrészt a nahát, de érdekes, ide is el kell menni! érzését. A színpadon egymást váltották az együttesek, a sátrakban is sokféle programot kínáltak; igaz, hogy elsősorban a gyerekeknek, de azért a felnőttek is találtak maguknak valót. Amikor már lejártuk a lábunkat, például az Irodalmi Múzeum sátrában rogyhattunk le, hogy versidézetes meg számok a költők életében témájú rejtvénylapokat töltsünk ki, majd bezsebeljük a (majdnem) hibátlan megfejtésekért járó apróságokat, könyvjelzőt, képeslapot, de mindenképpen jutalmat, mert az a felnőtt szívét is megdobogtatja.


                                                                                                                                                      Az idei rendezvény a (múlt) századforduló hangulatára épült, korhű ruhába öltözött, megszólítható hölgyek, urak, vitézek tűntek föl folyvást a sokadalomban, és ha kellett, akár ékes angolsággal is elmagyarázták a betévedő turistának,
hogy hova is csöppent és kik ők.Ha nem lenne elcsépelt műsorcím, akkor azt mondanám, hogy az egésznek volt egy szeretlekMagyarország-hangulata: Jó volt látni sok település lelkesedését,
 
 Az erdei manó a vízisíp fújására tanította a gyerekeket.


                Savariai kőfaragók                                                                Néző is, szereplő is


Tűzoltók régről

Harcba mennének, ha látnák, merre az ellenség :)

Bodrogközi tárogatós és matyó menyecskék egymásra találása, 
énekelt velük mindenki, aki ott állt

Persze, mint egy vásárban, lehetett mindenfélét kapni is, házi lekvárral, kerámia virágokkal tértünk haza; én hős voltam, és csak burgonyachipset hoztam, nesze, neked kultúra! :)

3 megjegyzés:

Téli taliga

  Meghökkentő kép, így, nyár derekán, de nekem kedves. Szeretem a hangulatát, a meglátott pillanatot, elképzelem a csöndes, téli utcát e...