2015. január 6., kedd

Vízkereszt ünnepén

Mindnyájan Krisztus-keresők,
a magas égre nézzetek...

(az ünnepi zsolozsma himnuszából)

Szépen illik a nap hangulatához. Ahogy a Betlehemi királyok verse emberközelbe hozza, meghitt, családi jelenetté teszi, ezek a sorok kitágítják, fölröpítik az égbe. Szeretem ezt az ünnepet. (Leszámítva, hogy munkanapként tették parancsolt ünneppé...)

2007-ben jártunk Kölnben. A kölni dómban őrzik a Háromkirályok ereklyéjét. Sajnos, nem saját fénykép, az akkori 2.1-es turistacsattogtató (első kis digitális gépem) hogy is bírta volna befogni a dóm égbe szökő külső-belső méreteit, színeinek ragyogását. De a belső memóriakártyán elhoztam magammal a pillanatot :)


2 megjegyzés:

  1. Nem egyedüli a történet. Hozták... őrzik. Hát persze, hogy őrzik, ha „hozták”. Szt. Miklós ereklyéit is az olasz Bariban őrzik, mert kalózok „hozták” eredeti helyéről. Azok feltehetőleg tényleg a korunkban Mikulássá avanzsált püspök csontjai. A kölni dómban nem jártam. Mondják, hogy a hajójában elfér a Mátyás-templom tornyostul.

    VálaszTörlés

Téli taliga

  Meghökkentő kép, így, nyár derekán, de nekem kedves. Szeretem a hangulatát, a meglátott pillanatot, elképzelem a csöndes, téli utcát e...