2015. május 16., szombat

Május

Május a Szűzanya hónapja.

Ma, a szokásos Ismerdmeg-en a kőbányai Szent László-templomban jártunk. Gyönyörűség úgy, ahogy van, nem csoda, hogy világörökségre jelölt. A sokféle stílus együttes alkalmazása ellenére is letisztult, egységes képet mutat. Lechner Ödön tervei, Róth Miksa-üvegablakok, Zsolnay kerámia még a mellékoltárok is. Most a főoltár bejárati boltívének Mária-képe a májusi köszöntő, aztán majd egyszer képben és leírásban is lesz több erről a szépséges templomról.


(A csillogás csak nagyban látszik igazán!)

2 megjegyzés:

  1. Régen volt májusi kora estéken litánia a Rókusi templomban. Nagyon szerettem átjárni, mert titokzatos volt, ahogyan Máriát különböző neveken nevezték. A miérten sokat töprengtem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a litániáknak egészen sajátos hangulatuk van, én is szeretem őket. Nagyon szépek a megszólítások is: hajnali szép csillag, titkos értelmű rózsa, Mária aranyház, ...
      Legtöbbje bibliai eredetű, rá lehetne találni.

      Törlés

Téli taliga

  Meghökkentő kép, így, nyár derekán, de nekem kedves. Szeretem a hangulatát, a meglátott pillanatot, elképzelem a csöndes, téli utcát e...