2016. szeptember 25., vasárnap

Erntedankfest

A német nyelvterület hagyományos ünnepe, ha szó szerint akarjuk fordítani termény-hálaadás, de a netes német-magyar szótár aratóünnepnek nevezi. A lényeg, hogy megköszönik az Úrnak a mindenfajta learatott, leszedett, begyűjtött termést. Boldog bajorországi ösztöndíjas koromban élőben is részese lehettem: a templomban, az oltár előtt kosarakban van felhalmozva a szőlő, alma, szilva, kukorica, sütőtök, minden, ami ősszel már a kamrában van. A megáldott terményeket részben hazaviszik, részben pedig szétosztják a rászorulók között. Október első vasárnapján tartják, de idén most a helyi német nemzetiségi önkormányzat ma ünnepelte. Jó hangulatú, népes látogatottságú esemény volt, mint általában az ilyenek a hegyen, ami, bizony, még a nevében is őrzi a budai Vár visszavétele után betelepült svábok emlékét. Vacsorára ma én is az ott kapott kenyérből ettem, és legalább megvolt a napi levegőn levési és mozgási penzumom, most meg gyorsan teljesítem a számítógép előtt ülésit is :)















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Téli taliga

  Meghökkentő kép, így, nyár derekán, de nekem kedves. Szeretem a hangulatát, a meglátott pillanatot, elképzelem a csöndes, téli utcát e...