2013. február 11., hétfő

Példa adók

Nem, nem helyesírási tévesztés, hogy külön írtam, szándékos. Talán más hangsúlyt kap így.

Erről beszél ma az egész világ, ki-ki kötődése szerint, megdöbbenve, csodálkozva vagy csak kíváncsi érdeklődéssel: Lemond a pápa!

Megrendítő volt annak idején végigkísérni II. János Pál pápa szenvedését, látni emberi esendőségének, sebezhetőségének vállalását. Példát adott vele, igaza volt, hogy kitartott, hogy így döntött.

Megdöbbentő olvasni XVI. Benedek pápa szavait, világos érveit, gyöngeségének vállalását, ami annyira ritka ebben a csak az erőt tisztelő világban. Bátor döntés, igaza volt, hogy így döntött. Példát adott, hogy sokkal kisebb súlyú ügyeinkben merjük fölismerni és elfogadni korlátainkat.

Hogy lehet, hogy mindkét döntést igaznak érzem és jónak? Mert mind a ketten ugyanarról tesznek tanúságot: az Istenbe vetett feltétlen bizalomról és a szolgálat felelősségéről. Mindegyikük a maga módján. Ezért (is) szeretem az Egyházamat.


1 megjegyzés:

  1. Igazad lehet. nagyon különböző a két pápa sorsa, karaktere. XVI. Benedeknek egy célja volt, Krisztust tükrözni, ha lehet mosolyogva, ha lehet a tanításában, ha kell a szenvedésben, a békéjében, a világ hozzá emelésének a vágyában.
    Ma láttam tiszta arcát a Bonum tévé jóvoltából a Szt. Péter-bazilikai misén. Tette, ami tőle telt.

    VálaszTörlés

Téli taliga

  Meghökkentő kép, így, nyár derekán, de nekem kedves. Szeretem a hangulatát, a meglátott pillanatot, elképzelem a csöndes, téli utcát e...