2014. június 9., hétfő

Pünkösdi búcsú

Sváb-hegy, Németvölgy - magukért beszélnek a kerület városrészeinek nevei. A Budai Vár visszavívását követően telepedtek meg itt a svábok, és a Hegyvidék híven őrzi a hagyományokat. Több évtizedes múltra tekint vissza a pünkösdi Sváb búcsú, ahova a délelőtti - még kibírható időben - mi is kilátogattunk. Zene, tánc, ének, vigasság, vásári sokadalom, nyár, ünnep, napfény, egy kis fényképezős játék - és mindez csak jó tízpercnyire tőlünk, lehetett volna kihagyni? Csak a sülő kolbász - vagy ha már sváb búcsú, a wurst - illatát nem tudja visszaadni a blog :)


A Vecsési Fúvószenekar, a középső fuvolistát már táncba is vitték

Egy trombitában a világ (még én is)

És ő mit szólna hozzá? Milyen történetet kerekítene mellé?

Hangulat a hegyen, zöldben, virágban


Fellépésre várva a soroksári táncosok

Őszinte öröm


Meg se mozdul, úgy hallgatja :)


6 megjegyzés:

  1. Ha a képek hangot adhatnának... Azért így is megszólal bennem az egyik. A kottán jól olvasható: La cucaracha.
    :)

    VálaszTörlés
  2. Ja, mint eredeti német népzene :)
    Készítettem videót is- gyakorlófelvételként - de rövid lett és suta, azért nem tettem be.

    VálaszTörlés
  3. Fúvószene. Darab-darab. Meg kell hagyni, a sramlinak is megvan a semmivel össze nem keverhető bája. Korábban Óbudán hallgattam ilyet, no meg két sváb lagzin.

    VálaszTörlés
  4. Az a fúvószene jó lehetett. Azt szeretem.

    VálaszTörlés
  5. Az a fúvószene jó lehetett. Azt szeretem.

    VálaszTörlés

Téli taliga

  Meghökkentő kép, így, nyár derekán, de nekem kedves. Szeretem a hangulatát, a meglátott pillanatot, elképzelem a csöndes, téli utcát e...