2015. február 22., vasárnap

Nagyböjt kezdetére

Tegnap tartottunk egy zarándok-utótalálkozót, meglepően sokan részt is vettünk, a közös élmény megkívánja, hogy újra felidézzük.

Ennek kapcsán jutott eszembe egyik kedves versem, és mert elkezdődött a nagyböjt, időszerű is:

Vas István:

A rostirónt letettem


1
Hatvan napig bennem lakoztál.
Énbennem lépdelt könnyű lábad.
Voltam Galileád és Jeruzsálemed.
Amivel ostoroztak, belém vágott az ostor.
Kereszted szögei két tenyerembe szúrtak
S egymásra helyezett két lábfejemen át.
Már hűlő oldalamba döfött az otromba dárda.
Sebembe dugta ujját a hitetlen Tamás.
Azután te az égbe szálltál a te Atyádhoz.
Én kitettem a pontot a történet után
S a rostirónt letettem.

2
Eli, Eli, lama sabaktani?
Mért hagytál azóta üresen?
Nyomaidat hiába keresem:
A pusztában sem tudom megtalálni.
Hol vannak a dombok, hol a kertek?
Elszáradtak mind a fügefák?
Nélküled a világ nem világ.
Azt sem látom, hol állt a kereszted.
Húsz napja sincs, hogy bennem beszéltél.
Szívemre sütöttek szavaid.
Uram, mért hagytál magamra itt?
Miért van azóta bennem éjfél?

3
Feltámadás szele mindig újra
Fúj a földön - fújj hát rajtam át,
Pusztaságom odvaiba fújva
Oszlasd szét a kétely zavarát,
S új Kezdet lesz, ami már kiszáradt:
Hajtasd ki megint a pálmafákat!
Te, aki nem űzted el Tamást sem,
Bár boldog, aki hisz, ha nem is lát,
Ugye megadod, hogy újra lássam
Szép arcod hitető sugarát?
Virraszt velem a türelem,
S könyörög a kétely és a hűség:
Támadj föl már bennem, örök Húsvét!

1984


Kilátás a Genezáreti-tóra a Nyolc boldogság-hegyéről

3 megjegyzés:

  1. Igazán bensőséges ez a verse szépen, őszintén megírva.

    VálaszTörlés
  2. A léleknek ezt a magas rendű kultúráját az irodalmárok közül is kevesen érték el. (Vajthó Lászó, a tanára biztosan hozzájárult.)
    Kriszta, a vers húsvéti ajándék.

    VálaszTörlés
  3. Igen, én is ilyennek találom ezt a verset, amiket írtatok róla, azért szeretem.

    VálaszTörlés

Téli taliga

  Meghökkentő kép, így, nyár derekán, de nekem kedves. Szeretem a hangulatát, a meglátott pillanatot, elképzelem a csöndes, téli utcát e...