2012. október 28., vasárnap

Lemarad valamiről?

A csúnya hétvégén a Szemlő-hegyi-barlangban jártunk, sokkal jobb idő volt bent, mint kint. (Az első meglepetés az volt, hogy ennyi kötőjellel kell írni.)
Csodálatos a levegője, érezhetően tiszta, nemhiába légzésrehabilitációs gyógyhely. Ha majd nyugdíjas leszek, kérek ide beutalót, félév a várakozási idő és háromhetes kúrát adnak, addigra majd biztos lesz bajom is hozzá.

Ötvenperces vezetett túra van. 2,2 km, érdekes, izgalmas, és olyan jól kiépített utakon, fakultatív lépcsőkön, hogy idősek, babakocsisok is végig tudják járni, voltak is velünk szép számmal.
Elgondolkoztam, vajon miért tartják fontosnak, hogy elhozzák ide a pici gyerekeket? Volt, amelyik megijedt a sötétben, végigsírta, -félte az egészet, egyáltalán nem élvezte, de a bátrabb kicsik se igazán fogták föl, mi az a barlang. Úgy éreztem, azért vannak itt, mert a szüleik azt hiszik, nem lehet elég korán kezdeni a világ minden szegletével egyszerre való ismerkedést, nehogy lemaradjon valamiről, nehogy késésben legyen a többiekhez képest. Mert verseny van, és aki kimarad, lemarad, ahogy a régi reklám mondta.
Hogy én mikor járhattam először barlagban? Rémlik, hogy a lillafüredi István-barlangban egy nyaraláskor, amikor már bőven iskolás voltam. Aztán iskolai kirándulás Aggtelekre..., és sokkal-sokkal később már én vittem a gyerekeket a Pálvölgyibe, iskolás volt mind. Emebbe meg még sose jártam. De ha frusztrált vagyok, biztos nem emiatt. Ezek a fiatal szülők el tudnák hinni, hogy van időnk? Az élményekre is.

Kőgorilla rágógumit fúj :)







1 megjegyzés:

  1. Kb. 15 évig naponta jártam a 29-es busszal,de sajnálatomra sose szálltam le a Barlang megállónál. Továbbá a híres Daubner cukrászdánál. Az előzőről most némi képet kaptam, a másodikat illetően az az igazság, hogy egyszer csaknem bementem Daubnerhez fagyizni. Ám 10 000-es volt nálam. Sajnáltam volna felváltani, nekik esetleg zűrt okozni egy fagyi miatt. Azóta is kihagy.

    VálaszTörlés

Téli taliga

  Meghökkentő kép, így, nyár derekán, de nekem kedves. Szeretem a hangulatát, a meglátott pillanatot, elképzelem a csöndes, téli utcát e...