2016. július 22., péntek

csönd béke fény

Egy régóta húzódó meghívásnak tettem eleget a múlt héten, a szándék mindkét fél részéről jó ideje kölcsönös volt, csak hát időpontot egyeztetni olyan nehéz. Röviden megfogalmazva: kolostorba vonultam, pontosabban monostorba, vagyis szerzetesnővérek (közkeletű szóval: apácák) között töltöttem pár napot. Aki csak tudott előre a tervről a környezetemben, mind nagyon féltett, hogy, jaj, mi lesz ott, kezdve attól, hogy elveszik a telefonomat is, végezve azzal, hogy nyugodtan szaladjak haza, ha mégse bírnám.
Sietek megnyugtatni mindenkit: nem kellett menekülőre fognom. Nagyon jóleső, nyugodt, békességes, barátságos helyre találtam, egy szeletnyi otthonra. Semmi nem volt kötelező, de mindenben részt lehetett venni, az imádságoktól a munkán át az életükben. Természetesen, a kedves vendéggel szemben is megőrzik a maguk világát, külön étkeznek, és élik a saját napirendjüket. De ez nem volt zavaró, mert sok volt a találkozási pont, amikor lehetett beszélgetni, kérdezni, figyelni; és mert így én is szabadabb voltam.
Ja, és a vendégszálláson nem volt tévé, a wifi-kódot pedig hősleg nem kértem el  :)
És jó volt, felfrissítő, elnyugvást adó, amolyan, ide még vissza kell menni-helyként került be a szívembe és a messzi jövő terveibe.

A hely pedig..., az maga a békesség, a szépség, a látható Isten-dicséret.

Ilyen barátságosan kezdődött:





Aztán a múlt hétvégi reggelen erre ébredtem jobbról is, meg balról is:


Azért néha ki lehetett menni és voltak érdekességek.
Variációk cserszömörcére:






        
És esett, esett, esett...



A virágok és a kövek fényesedtek tőle



Ahogy egy népszerű blogban szokták befejezni a bejegyzést:
Ezen a helyen jártam, köszönöm az élményt :)

De még nem fejezem be, mert ott is bennem motoszkált egy kedves versem néhány sora, amire aztán itthon rátaláltam, és úgy érzem, a szavaimnál és a képeimnél is teljesebben adja vissza, hogy mit találtam ott:

Weöres Sándor: Dob és tánc (részlet)


csönd
béke
csönd
béke
fény
csönd fénye
béke csöndje
fény békéje csönd
fényes csönd béke
csönd béke fény
béke csöndes fénye
fény csöndje
csönd csöndje fény fénye béke
csönd fény

lombban kő
csönd köve
kövön fény csöndje
kőben csönd béke
kő békéje béke köve lombban
csönd fényes béke
kő lombban fény

kút csöndje fű
kútra hajló béke csönd
kút békéje inda
fű inda kő
lomb hintája kúton
fény ingája kútban
csönd dajkája
csepp
csepp
kút cseppje
cseppek csengő csöndje
csönd cseppje fény
kút habja kő lombja
fény csöndje béke

szél víz föld
kis patak irama
fény halmai
föld keblei
kút karjai
kő lábai
víztüdejü szél
lombtorkú csönd
fűruháju fény
kőarcú béke

reggel
dél
este
éj
hajnal karéja
dél sziklája
alkony karéja
éj sziklája
csönd
béke
fény hímzése
hab szövése
szél fonása
füst rovása
tűz írása
örökös szálak verejtéke

orsó
koporsó
kop
kop
harkály
óriási csönd órája
sok külön kis csönd ingája
kövön gyík
fénylő néma bálvány

béke veled
...
rend
ünnep
béke
rend köve
ünnep lombja
csönd füve
béke kútja
szállj békés lomb csöndje
fényes ünnep ága lengj
ima irama
unalom fénye
csönd ünnep béke rend szállj
ima fény ünnep lengj béke

fény csönd
béke
csönd
csönd
béke
béke


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Téli taliga

  Meghökkentő kép, így, nyár derekán, de nekem kedves. Szeretem a hangulatát, a meglátott pillanatot, elképzelem a csöndes, téli utcát e...