2013. július 4., csütörtök

És akkor a recept :)

Kedvencem, a cukkini

Színtelen, szagtalan, íztelen zöldség - na, jó semleges ízhatásúnak mondják, hogy meg ne bántsák - de éppen ezért kiválóan alkalmas köretnek bármilyen sült húshoz, és akármi otthonlévővel gyors és finom egytálételt lehet varázsolni belőle.

Most nézzünk egy kicsit különleges köretet, amivel vendégetetésnél nagy sikert arattam.

Három személyre 2 cukkini és 3-4 paradicsom. A cukkinit nem túl vékony karikákra szelem (úri szeszélyem szerint vagy meghámozom vagy nem, én általában igen), és a karikákat félbevágom. A paradicsomnak is lehúzom a héját és negyedelem.

Legcélszerűbb wok-serpenyőben készíteni, annak híján egy vastag falú edényben. Most jön a titok! A serpenyőt üresen felforrósítom, (nem melengetem, forrósítom! a wok kibírja), majd egy kevés olívaolajat öntök bele, és a forró serpenyőbe, hideg olajra dobom rá a cukkinit. Kevergetve halvány barnulásig pirítom. Amikor jónak ítélem, hozzáadom a paradicsomot, éppen csak annyi időre, hogy átmelegedjen, összeszokjanak, és már zárom is el alatta. A végén, tálalás előtt sózom és kakukkfűvel bolondítom.
Roppanós, ízletes, látványra is szép köret lesz belőle. Fénykép, sajnos, nem készült róla, mire eszembe jutott, már seholse volt :)

Azóta csináltam már magamnak is, de akkor se a fényképen járt az eszem. Ha nincs időm vagy kedvem ott állni mellette, és betartani a  paradicsom-csak-a-végén előírást, na, úgy készül a cukkinis lecsó :)

Egyébként mindkét változata gazdagítható remegősre rásütött tojással vagy hozzákarikázott virslivel, esetleg külön kisütött baconszeletekkel, és akkor ebéd/vacsora, aminek éppen lennie kell.

Jó étvágyat hozzá!

1 megjegyzés:

Téli taliga

  Meghökkentő kép, így, nyár derekán, de nekem kedves. Szeretem a hangulatát, a meglátott pillanatot, elképzelem a csöndes, téli utcát e...