2013. július 12., péntek

Kérdőíves

Mostanában körbejár egy kérdőív a blogokon, én is kedvet kaptam, hogy megválaszoljam.

1. Mi volt a legutóbbi olvasmányélményed?
Ez nagy hiányosságom vagy inkább az időm hiánya, kimondott szépirodalmat (regényt, könyvet) nagyon régóta nem olvastam. Nem kerül olyan a kezembe, igaz, nem is megyek utána. Verseket viszont szívesen, ismert és ismeretlen költőket is gyakran és újra. Egyébként meg szakmait, ami nálam eléggé szerteágazó: közgazdaság, pedagógia, teológia. 

2. Jegyzetelsz olvasás közben, aláhúzol-e bármit az olvasott könyvekben? Használod később a jegyzeteid?
Amikor vizsgákra készültem, alapfelszerés volt a neonsárga szövegkihúzó, vizuális típus vagyok. Más könyvekbe akkor se és azóta se jelöltem. Most is, ha órára készülök egy anyagból, egyből óravázlatot írok külön papírra, nem a könyvbe jegyzetelek.


3. Ki tudod-e várni a nézeteltéréseid rendezésére alkalmasabb időpontot, ha éppen a vita hevében az még nem is az?
Furcsa válasz lesz: nálam nem szokott lenni vita heve. Egyrészt - most már korom miatt is - úgy alakult az életem (habitusom), hogy munkahelyen és másutt is, fiatalok közt lévén, én vagyok általában a békítő, csitító. Viták természetesen vannak, de inkább intellektuálisak, mintsem indulatosak. Ha mégis becsúszik egy hevesebb, akkor következik egy ponton a hallgatás.

4. Melyik a kedvenc illatod, fűződik-e kellemes/ kellemetlen emlék hozzá?
Tavaly találtam egy nagyon kellemes, citromfű illatú tusfürdőt, azt kedveltem. Persze, a folyamatos márkaújítás jegyében idén nincs már olyan, be kell érjem a gránátalmával :)
De van egy illatemlékem is: a néni, aki vigyázott rám, kölnit használt, szerettem azt az illatot, és az egész szertartást, ahogy indulás előtt, mindig magára simított belőle pár cseppet.

5. Megvan még a szülői ház?
Megvan, ma is benne élek (ne nagyzoljunk, szülői lakás az inkább). Hogy ez jó-e vagy rossz, nem tudom, de  ez már bizonyosan így is marad. Ugyanaz a fenyő néz be az ablakon, amelyik a pólyában látott meg engem, csak ő többet nőtt azóta :)

6. Melyik filmet néznéd meg ma este, ha választhatnál?
Könnyűt, nyárit, vidámat, a Mamma miát.

7. Szívesen találkozol a blogos társakkal, vagy a blogvilág nyújtotta lehetőségek között ápolod a kapcsolatokat inkább, személyes találkozások nélkül?
Szívesen eddig is, és továbbra is nyitott vagyok rá, ha valaki találkozni szeretne velem. Éppolyan ez, mint más emberi kapcsolatok alakulása, csak legfeljebb több előzetes elképzeléssel/várakozással a másikról.

8. Írtál-e valaha naplót? Rejtegetted vagy publikus volt? Úgy értem nem dőltél rögtön kardodba, ha megtalálta valaki?:-D
Klasszikus értelemben vett naplót sose írtam, nem volt kitartásom hozzá. Viszont hosszú időszakon keresztül írtam mindig december 30-án este éves összegzést titkos füzetbe, és nem örültem volna, ha más kezébe kerül.

9. Mit tanulnál meg szívesen a következő évben vagy korábban?
Zongorázni szívesen tanultam volna, de csak a furulya fért el a lakásban :)
Mostanában pedig komolyan foglalkoztat, hogy - amolyan fél-pályamódosításként majdani nyugdíjas éveimre - az emberekkel való törődést szakmai alapokra is helyezzem, és valamiféle mentálhigiénés tanulmányokat folytassak.

10. Hány kisebb lámpa, gyertya van a nappalidban a központi mennyezetin kívül?
Három sarokban egy-egy és egy állólámpa. Szívesebben gyújtom meg ezeket, mint a nagy lámpát. Gyertya számolatlan,  így van az, ha az ember kedves ismerőse gyertyaműves, és kicsit magam is beletanultam a mesterségbe. Ennek ellenére gyertyát magamban nagyon ritkán gyújtok. Persze, ha jön valaki, az más, akkor azzal kezdjük :)

11. Melyik az a verssor, amit most azonnal idézni tudnál?
A rakodópart alsó kövén ültem - de semmi jelentősége nincs annak, hogy most éppen ez ugrott be.  Sok verset ismerek, és szerencsére, amelyik csak kicsit is megérint, az meg is marad bennem. Ha olykor nem is az egész, de sorok biztosan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Téli taliga

  Meghökkentő kép, így, nyár derekán, de nekem kedves. Szeretem a hangulatát, a meglátott pillanatot, elképzelem a csöndes, téli utcát e...