2014. október 12., vasárnap

Kirándulni muszáj

Vétek lenne ennek a szép nyárutónak nem kihasználni minden napját. A tegnapi sétáról majd később mutatok képeket, de a mairól nem bírom ki, hogy ne tegyek be rögtön.
A Kiscelli Múzeumban jártunk, ügyesen, fentről megközelítve egy kiserdőn át, és szépségeket láttunk. A Magyar Design Hét alkalmából egy papírinstallációt is kiállítottak a volt trinitárius templomban, az installációhoz illő világítással, ami miatt, sajnos, magát a templombelsőt nem igazán láttuk, viszont kárpótolt az egésznek a különleges hangulata. A múzeum maga pedig egy oázis a városban.






Céhládák




Nyomdagép a XIX. századból





4 megjegyzés:

  1. Ólomszedésnek hívták a műveletet, amikor egy sort kiszedett a szedő, és a fotón nem látható csúszkán lecsúszott a sor a többi alá egy tartóba. Hasáblevonat lett belőle, ha bekenték nyomdafestékkel, és rányomták egy megfelelő méretű papírra a további műveletekhez. Amikor dolgozni kezdtem, még ilyen gépek működtek a nyomdában.
    Bocsánat, csak muszáj volt elmondani, annyira szerettem ott lenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Klári, hogy leírtad, érdeklődéssel olvastam. Valahogy mindig is vonzott a nyomda világa, azért is fényképeztem le (és remek fotótéma volt a rácsos szerkezete, meg a fekete-fehérsége).

      Törlés
  2. Talán ezt nevezték kefelevonatnak

    VálaszTörlés

Téli taliga

  Meghökkentő kép, így, nyár derekán, de nekem kedves. Szeretem a hangulatát, a meglátott pillanatot, elképzelem a csöndes, téli utcát e...