2014. október 26., vasárnap

Morfondi

Nézgelődtem az újságospulton (gyöngém a receptújságok :) és az egyik magazin címlapján a következő cikk-ajánlóra lettem figyelmes:

Mit nevezünk megcsalásnak?
A hűség rugalmas határai

Mi vaaan???? Rugalmas hűség? Kicsit, nagyon, talán? Ma igen, holnap nem? Annyira mégse?

Beszédetek legyen: igen, igen; nem, nem.

Ha valamibe bele fog bukni ez a mai világ, az az értékek elmismásolása lesz. Amikor rádöbben valaki arra, hogy neki ugyan kényelmesebb relativizálni bármely értéket, fölmenteni magát, a könnyebb utat választani; de ha vele szemben teszik ugyanezt, az már fájdalmas lehet. Vagy már nem is érzik annak? Már természetes, hogy nincsenek korlátok és nincs felelősség?

2 megjegyzés:

  1. Valamikor poénnak készült az effajta mondanivaló:
    Ha én valamit ígérek, megtartom, ha pénzt ígérek, azt is megtartom. Magamnak. (Karinthy)
    De ma az értékek relativizálása tudatos. Így lesz a fordításból ferdítés.

    VálaszTörlés
  2. Ezt én is olvastam valami címlapon, amikor sokáig álltam a sorban a pénztárhoz. (Épp a sor mellett volt az újságos polc.) Én is fölkaptam a fejem erre a szövegre.

    VálaszTörlés

Téli taliga

  Meghökkentő kép, így, nyár derekán, de nekem kedves. Szeretem a hangulatát, a meglátott pillanatot, elképzelem a csöndes, téli utcát e...