2013. január 6., vasárnap

Áldással őrzött terület

Sokszor láthatjuk a kiírásokat: Kamerával őrzött terület! Kutyákkal őrzött terület! Mind-mind a biztonságra, védelemre törekszenek.

Sok lakásra a mai napon vagy a következő hetekben egy másféle táblát lehetne kihelyezni: Áldással őrzött terület!
Vízkereszt napja van, ilyenkor szokás a házakat, lakásokat megszentelni. Jelét az ajtófélfára szokták felírni:

20 + C + M + B + 13

Ezt a jó magyar szokás a háromkirályok nevei kezdőbetűjének tartja, pedig a hasonlóságon kívül semmi közük hozzá. Valódi jelentése: Christus mansionem benedicat - Krisztus áldja meg ezt a hajlékot!

Szép az áldás szövege is:
Urunk, mindenható Istenünk, áldd meg ezt a hajlékot!
Legyen benne egészség, tisztaság, erények diadala, alázat, jóság, szelídség, a törvény teljessége és az Atya, a Fiú és a Szentlélek iránti hálaadás. Maradjon ez az áldás ezen a házon és a benne lakókon. A mi Urunk Jézus Krisztus által. Ámen.

Nekem megteszi ez a védelem :)



(Aki úgy látja a képről, hogy az évszám körül furcsa bizonytalanság van, az jól látja. De nem bizonytalanság az, hanem az elmúlt évek illusztrálása. Kezdődött 2007-tel (a korábbi, barna ajtón krétás felirat a pár évvel azelőtti festéskor tűnt el), amikor is fekete valamivel került felírásra, mint utóbb kiderült, lemoshatatlanul. Így hát, a 2009-es zokszó nélkül átírta piros filccel, a hetesből egy rendhagyó kilencest kanyarítva. Ez a piros-fekete felirat - nyugodtan mondhatjuk - már az örökkévalóságnak készült, mert minden szernek és dörgölésnek ellenáll :)
A tavalyi szentelőnek kicsit nehezebb dolga volt, mert a nullát is át kellett írnia, a többire pedig egy új réteget felvinni. De megoldotta, és jólesik ránéznem a háromrétegű feliratra.
Lehetne évente kérni a lakásszentelést, de nem fogom újra, elvégre ennek nem jár le a szavatossága :)

6 megjegyzés:

  1. Éppen azt próbáltam kibogarászni, hogy az utolsó számjegy vajon hányas. :-)) Úgy döntöttem, hogy az egy 2-es akar lenni, némi furcsa, keresztbe menő vonallal. :-))Szerintem sem jár le a szavatossága, és akkor is érvényes maga a lakásszentelés, ha nincsenek fölírva a számok és a betűk. (Mint pl. nálam.)

    VálaszTörlés
  2. Éppúgy érvényes. Igen, vannak, akik nem ragaszkodnak a felirathoz. Nekem így kedves.

    VálaszTörlés
  3. Nálam van is felirat, meg nincs is - na jó, van, de nem az ajtón, hanem elővigyázatosan felragasztottam egy papírcsíkot és arra kértem felírni a betűket. Féltettem a vadiúj fehér ajtót, pláne egy lemoshatatlan áldástól. :)

    VálaszTörlés
  4. Ági, ez egy jó megoldás. :-))

    VálaszTörlés
  5. Tetszik ez a „lemoshatatlan áldás”. Hát van annál jobb?

    VálaszTörlés

Téli taliga

  Meghökkentő kép, így, nyár derekán, de nekem kedves. Szeretem a hangulatát, a meglátott pillanatot, elképzelem a csöndes, téli utcát e...