2013. január 29., kedd

Gyorsfénykép

a felelősségvállalásról

Tömött reggeli busz, én is bent szuszogok a boly közepén. Egyszercsak, jól hallhatóan, csengő szól, mint kiderült, a  vészcsengőt nyomta meg valaki. A sofőr rögtön megáll - az Alagút közepén - és beleszól a mikrofonba: - Használták a vészcsengőt, tessék mondani, mi a baj?

Csönd.

Kinyitja a fülke ajtaját, és kifordulva mondja: - Megnyomták a vészcsengőt, történt valami?

Csönd.

- Mondják már, hogy tévedés volt! - fakad ki ingerülten. De továbbra is csak csönd. Valaki,  nyilván felnőtt ember, bizonyára véletlenül, megnyomta a vészcsengőt. Most pedig nincs annyi bátorsága, hogy a busznyi ember között megszólaljon, hogy bocsánat, én voltam, véletlen volt.

Fortélyos félelem igazgat minket...

4 megjegyzés:

  1. Kérdezhetni: Mitől félt az illető? Tévedni emberi dolog. Más kérdés, ha a vészféket húzza be egy vonatszerelvényen. Annak esetleg következményei vannak, de a téves vészcsengetés ártalmatlan és elég mindennapos valami.

    VálaszTörlés
  2. igen, én is ezért csodálkoztam, hogy miért nem meri elvállalni.

    VálaszTörlés
  3. Ráadásul némelyik legújabbfajta buszon, amit külföldről vásároltak, elég félrevezető színekkel van jelölve a normál leszállásjelző gomb és a vészcsengő. Van, amelyiken a normál gomb piros és a vészjelző sárga (vagy zöld, már nem emlékszem). Úgyhogy elég könnyű összekeverni, mert ahhoz szoktunk, hogy a vészjelző a piros.

    VálaszTörlés
  4. És nagyon elérhető alacsonyan is vannak, az egyik típusnál a vészcsengő van lejjebb, mint a rendes jelző.

    VálaszTörlés

Téli taliga

  Meghökkentő kép, így, nyár derekán, de nekem kedves. Szeretem a hangulatát, a meglátott pillanatot, elképzelem a csöndes, téli utcát e...