2013. január 8., kedd

Az is bolond, aki utazóvá lesz

Budapesten - hogy már egészen kifacsarjuk Petőfit.

A hétvégén a H 5-ös (leánykori nevén: szentendrei) hévvel utaztam. Az első meglepetés rögtön a pénztárnál ért. Azért a kiegészítő jegyért, ami eddig 155,- Ft-ba került, szemrebbenés nélkül 250,- Ft-ot kért el a hölgy. Ez, akárhogy is számoljuk, 61 %-os emelés, ami talán nem egészen inflációkövető. Erről a vitézi tettről nem szóltak a híradások.

Továbbhaladva megállapítottam, hogy a Margit-hídi megállóban semmilyen utastájékoztató rendszer nem üzemel, se kép, se hang. Az a balsorsú utas, aki - mert éppen nem figyel, vagy még pont nyargal le a lépcsőn, vagy rosszul lát és nem tudja a távolból elolvasni vagy bármi - elmulasztja azt a pillanatot, amikor a hév kidugja az orrát az alagútból, homlokán a célállomás nevével, az már soha többé nem tudhatja meg, hogy a beérkező szerelvény hova is tart. Mert, amikor kinyílik az ajtaja,  a kedves utas ékesszólón, messzehangzón a következőt hallhatja belőle: Margit-híd.
Hurrá, gratulálok!

Nálunk, a Déliben, ahol ugyanabból a megállóból több irányba is mennek a villamosok, mindig, amikor a beérkező kinyitja az ajtót, (mert már annak is csak az orrán van felirat),  az automata a következőt mondja be úgy, hogy kint-lent is tisztán érthető: Déli pályaudvar. A villamos ..... felé közlekedik.
Tessék mondani, nem egy cég?

3 megjegyzés:

  1. A jegydrágulás csak 65 felett szerez némi örömöt, hiszen egyre többet spórolunk a nem fizetéssel. Ide kellene egy mosoly jel, de nem teszek, mert láttam én már karón varjút. Mi van akkor, ha ejtik a nyugdíjasok fizetésmentességét, miként a 13. havi rátát is. Mivel ekkora a bizonytalanság legjobb mindenféle kimenetelre reagálni.
    :)
    :I
    :(

    VálaszTörlés
  2. Én mindig attól tartok, hogy mire megérem a májust, addigra eltörlik a 65 feletti ingyenességet. Merthogy én is láttam már karón varjút, ajjaj.

    VálaszTörlés
  3. Ági! Most ne legyen igazad. Ennyi jár. Megmondom, hogy miért. Én pl. szűk hatvan éve fizetem a BESZKÁRTnak, az FVV-nek A FAÜ-nek, a BKV-nek stb. a havi sarcot. Mindig ők mondták meg, hogy mennyit kérnek a hetijegyért, a bérletért. Egy tisztességes cég már régóta hűségjutalomban részesített volna kitartó törzsvevőjeként. Hát ez valahogy mindig elmaradt. Talán így kompenzáltatik a hiányzó gesztus.

    VálaszTörlés

Téli taliga

  Meghökkentő kép, így, nyár derekán, de nekem kedves. Szeretem a hangulatát, a meglátott pillanatot, elképzelem a csöndes, téli utcát e...