2015. március 7., szombat

Hiánypótlás

Amikor tavaly november végén egyszercsak elrepültem, befejezetlenül maradt a felföldi zarándoklatról szóló beszámoló, és pont az úticél, a legszebb látnivaló maradt el: Garamszentbenedek.
A bencés kolostort 1075-ben alapította I. Géza király, a templom és a monostor gótikus átépítése a XIV. században történt. Az évszázadok harcai során számos alkalommal cserélt gazdát, tűzvész is pusztította, de mindig helyreállították. Nevezetessége a garamszentbenedeki Úrkoporsó, amelyet a templomot az 1881. évi tűzvész után helyreállíttató Simor János hercegprímás Esztergomba vitetett, és ma is a Keresztény Múzeumban látható. A templom gyönyörű, és nem is túlságosan rossz állapotú. Elhagyatottsága és környezetének sivársága miatt azonban olyan megrendítő, amit szavakkal nem is, talán csak a képekkel lehet elmondani.Éppen ezért most a szokásosnál több képet mutatok.
A képsorozat a fotóalbumban látható.




 


3 megjegyzés:

  1. Szépen karban tartják a helyet, a templom belül nagyon ünnepélyes. A Garam és mellette a települések nincsenek messzire tőlünk. Kár, hogy nem tudtunk veletek tartani.

    VálaszTörlés
  2. Igen, erről az útról telefonáltam útközben, amikor elhaladtunk mellettetek, csak hát mindig telis-teli busszal megyünk.
    Érdemes felkerekedni egyszer, de mindent előre meg kell beszélni, mert különben egyik sincs nyitva.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszta, megnéztem a honlapjukat. Tévedtem, nekünk ez már nagyon messze van sajnos. Esztergom jöhet szóba.

      Törlés

Téli taliga

  Meghökkentő kép, így, nyár derekán, de nekem kedves. Szeretem a hangulatát, a meglátott pillanatot, elképzelem a csöndes, téli utcát e...