2015. március 31., kedd

Keresztút

(Vers: Szedő Dénes OFM, a képek a zarándoklaton készültek, de most nem az én felvételeim.)


Az Ecce homo ív, 
a hagyomány szerint innen indult Jézus keresztútja, 
itt állt az Antonius-erőd, amelynek udvarán Pilátus elítélte.


I.
Futsz az Úrtól hasztalan:
áll előtted szótalan. 


 

II.
Élet fáját ölelem:
erős, mint a szerelem.

 
III.
Kereszt súlya malomkő:
földi ember esendő.
 
A stációk hagyomány szerinti helyét 
kis kápolnák jelzik.
3. állomás Jézus elesik a kereszttel





IV.
Szerető szív valahány,
egytől egyig mind anyám.

 

V,
Gyönge karral gyámolíts,
igaz szívvel felüdíts.
 

5. állomás Cirenei Simon segít Jézusnak 
a kereszthordozásban


 
 
VI.
Vérben ázott arcomat
jegykendőül elfogadd.
 

VII.
Másodízben bukom el.
Terhem elnyom s fölemel.



VIII.
Élő fába fejsze vág,
mit remél a száraz ág?

 

IX.
Hegytetőn, hol nincsen út,
elnyúlt testem ingyen Út.
 


 Via dolorosa - a fájdalom útja





X.
Mért csupán az ingem kell?
Ölts magadra Engem fel.
 


XI.
Vas-szögekkel veretem.
Aki gyűlöl, szeretem.
 


XII.
Föld is, ég is elhagyott,
két lator közt lankadok.
 


 Az oltár alatt a Golgota sziklája, ahol a kereszt állt






   XIII.
Megfeszített Istened
szép szelíden ölbe vedd. 

Az a kő, a Szent Sír-bazilikában, 
amelyre a hagyomány szerint
Jézus testét helyezték.
 
 

 XIV.
Földbe tér a búzaszem:
kicsírázik csöndesen.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Téli taliga

  Meghökkentő kép, így, nyár derekán, de nekem kedves. Szeretem a hangulatát, a meglátott pillanatot, elképzelem a csöndes, téli utcát e...