2015. március 11., szerda

Mikor térsz meg?

Tegnap hittanon a a gyerekeimnek - az óra témájához kapcsolódva - bevezetőként egy jó pár évvel ezelőtti emlékemet meséltem el. Nekik tetszett, felidézem itt is.

Erdélyben jártunk ismerősökkel és családoknál laktunk, én idősekhez kerültem. Amikor egyik este a többiekkel még sétálni készültem, egyszerre csak megkérdezi a néni: - Mikor térsz meg?

Azt se tudtam, mit feleljek, ezt így, egyenesen, bele a képembe. Hümmögtem, hammogtam, hogy, hát, igen, persze, de én most nyaralok, meg minden...
Értetlenségemet és zavaromat látva aztán csak kibogoztuk, mit is kérdezett valójában: Mikorra jövök haza?

Nevettünk a félreértésen, mint utána is sokszor, amikor kiderült, hogy mégse ugyanúgy értjük az egy nyelvet.
Pedig teljesen igaza volt, igazuk volt: megtérni az visszaérkezni egy útról. Mondjuk, egy nem jó útról visszaérkezni a kiindulóponthoz....

Innen már simán lehetett órát tartani.


9 megjegyzés:

  1. És az nem derült ki, hogyan mondta volna vallási értelemben? (Persze, az óra anélkül is meggyőző, csak érdekes a szóhasználat.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Talán azt is ugyanígy, már nem emlékszem, pedig biztosan azt is megbeszéltük.

      Törlés
  2. Ezek a székelyek! Valaki azt mondta, hogy megkaptam a papot. Az első hüledezés után esett be, hogy a megkapom, arrafelé azt jelenti, hogy megtalálom, tehát megtalálta a papot.
    Nálunk vendégeskedő góbé gyerekeknek a feleségem bezengte, hogy túrós tészta lesz fél óra múlva. Igen lelkesedtek. Aztán nyúlt csak meg az ábrázatuk, amikor meglátták a „laskát”. Náluk a tészta az sütemény értelmű, a mi tésztánk náluk laska.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, pontosan így van. Meg ők nem nevetnek, hanem kacagnak, és azt se nagyon, hanem erőst. Nagyon szeretik a becézést is: fiúcska, leányka, unokocska... És az én kedvenc szófordulatom: meg se is búsuljad.
      Íze van ott a szónak.
      Ezt az egyet sajnálom a friblog kimúlásában, hogy abban a blogban volt az egész erdélyi meg a töredékes kárpátaljai beszámoló. (Nekem, szerencsére, azért megvan elmentve.)

      Törlés
    2. Egyszer kirakhatnád itt is. Ismétlés a tudás anyja. :)

      Törlés
    3. Szívesen, már én is gondoltam rá. Majd egyszer uborkaszezonban - mondom nagyképűen, pedig az itt elég sokszor van :-/

      Törlés
  3. Válaszok
    1. :)
      szerettem azt a filmet, néha idézem is végkimerültségben: hazaaa

      Törlés

Téli taliga

  Meghökkentő kép, így, nyár derekán, de nekem kedves. Szeretem a hangulatát, a meglátott pillanatot, elképzelem a csöndes, téli utcát e...