2015. július 2., csütörtök

Magnificat

Sarlós Boldogasszony - Mária látogatása Erzsébetnél



A szolgáló szeretet és az öröm ünnepe

A vizitáció Ain-Karemben, Keresztelő Szent János szülőfalujában történt. Ide, a hegyek közé ment el Mária, hogy meglátogassa rokonát, Erzsébetet, aki idős kora ellenére gyermeket várt. Találkozásukkor mondja el Mária a Magnificat éneket: Magasztalja az én lelkem az Urat...

A látogatás emlékét egy templom őrzi a hegyoldalban, egy élő. vidám, örömteli templom:

 A Magnificat-templom Ain-Karemben

Egy ősi kút a templom alatt. Ilyen kutakról hordták a vizet Jézus korában az asszonyok.


A templom szentélye. Mária a sivatagon át jön, körülötte kivirágzik a puszta.

Mozaikképek a templom padlózatából és faláról:














Kilátás a templomkertre

És  álljon itt a címadó imádság is Dienes Valéria verse szerint:

Magasztalja lelkem az én Uramat,
örvendezve élek szárnyai alatt,
szolgálója lettem, lepillantott rám,
alázattal zengi dicséretét szám.

Ami velem történt, nem volt soha még,
boldognak mond engem minden nemzedék,
nagyot művelt rajtam hatalmas keze,
jóságában százszor szent az Ő neve.

Irgalma leárad, népünkre borul,
félelmünkre válasz, és szívünkre hull,
mindenható karja, csak egyet suhint,
s a kevélykedőket széjjelszórja mind.

Letöri a gőgöst képzelt magasán,
alázatos hívét áldja trónusán,
éhezőknek étket tele kézzel ád,
de a gazdagoktól zárja kapuját.

Igazak dolgára örök gondja van,
szívén hordja népét nagy irgalmasan,
atyáinkhoz szólott évezreken át,
benne bízó népe ismerte szavát.

Dicsőség az Úrnak, áldjuk az Atyát,
Fiút és a Lelket századokon át!
tudom, hogy mit adtál: töviskoronát,
áldott légy ma érte, s minden koron át!

(Aki ismeri a dallamát, dúdolhatja, sajnos, a youtbe-on nem találtam elfogadható énekelt változatot.

Akinek még irodalomhoz van kedve, ezt a verset olvashatja, aki másféle képet szeretne látni, itt nézelődjön, aki pedig zenét szeretne hallgatni, annak a sok közül Vivaldi: Magnificat-ját ajánlom,  önálló feladat :).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Téli taliga

  Meghökkentő kép, így, nyár derekán, de nekem kedves. Szeretem a hangulatát, a meglátott pillanatot, elképzelem a csöndes, téli utcát e...